-'

Du måste inte vara lycklig för att du har allt det alla andra har. Du måste inte känna lycka för att du besitter en egenskap som många önskar. Du måste ingenting bara för att någon annan sätter en stämpel på det. Ibland är det de minsta sakerna som ger mig lycka. Som får mig att känna mig fullständig.

För ett tag sedan läste jag en kort rad som fick mig att verkligen stanna upp. Tänka till. Bli berörd. Det stod att ett barns beteendemönster, minspel och reaktioner är en spegelbild av vad barnet ser. Hur andra gör. Men redan när en bebis föds har den förmågan att le. Hur fantastiskt är inte det?

Jag tycker att det bevisar så mycket. Så kom ihåg, det som gör dig glad är det du ler åt utan att ens tänka på det. Det är ingenting du har lärt dig att göra eller tycka för att någon annan gör det. Det sitter inuti dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback