Ett halv år.

Igår var det ett halv år sen, ett halvt år sen du tog dina sista andetag, ett halvt år sen du lämnades oss, ett halvt år sen du slapp att lida nå mer. Hälsade på dig på kyrkogården och jag vet att du har det bättre nu.

 

Det var en kväll förra sommaren. Minns den kvällen, tror det är det starkaste minnet jag har med dig. Det var i början av sommarlovet, bara några dagar efter. Vi var några stycken nere vid vattnet, satt och snackade i flera timmar.

 

Helt plötsligt sa du, ¨kom Malin, vi ska gå och prata¨ Vi gick iväg en bit längs vattnet och du frågade hur det var, om jag mådde bättre. Du pratade med mig nån månad innan och hjälpte mig att hitta tillbaka och komma ur allt det där jobbiga, som inte ens var en smula när man inser hur jobbigt du själv hade. Du var så mån om att alla skulle må bra, kanske glömde du bort dig själv eller så hade du kanske redan gett upp hoppet? Finns så många frågor som jag aldrig kommer få svar på.. Varför? När? Var? Hur? Tänk om..

 

Tänk om. Vet att jag inte borde tänka så men är så svårt att låta bli när tankar river.

 

 

En bild från den kvällen på mig och fiffi gummsan ♥


Kommentarer
Emma säger:

Åh, gud.... Sorgliigt!:( vad hände med henne?

2012-06-29 | 12:50:26
Bloggadress: http://amator.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback