Julafton

Längtar så sjukt mycket till julafton, går nästan inte att beskriva.
Längtar ju till min fördelsedag också men kanske tillochmed mer till julafton.
Vet inte riktgit vad det är jag längtar till men julklapparna ser man ju alltid framemot och hur mysigt är det inte när man julpyntar hemma, bakar pepparkakor, handla julklappar, klä granen ?
Julbordet ser man nog kanske också framemot, men inte jag så mycket.
Dom senaste åren har det varit så att på julen äter jag nästan ingenting, är inte hungrig när det är dags för middagen och julbordet.
Brukar nöja mig med en potatis, en köttbulle och en prinskorv.
Ganska sällan jag äter julskinka, men känns ju nästan som en tradition att äta det på julen så en liten tugga har jag väll fått i mig men inte ofta.
Mimosasallad är något jag älskar på julbordet, men det ska vara det som är utan majonäs, det ska vara koktajl frukt och grädde, den är godast.

Oj, blev ganska mycket prat om mat nu hehe
Aja, men jag längat väldigt mycket till julafton iallafall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback