Dramatisk dag

Kom hem för snart en halv timme sen, har nyss ätit lite plättar som var kvar sen igår och ska snart åka in till stan och handla lite med mamma.

Detta har varit en händelserik dag kan man säga. Började med att jag skulle stoppa in linserna i ögonen, efter att jag stoppat in den kände jag att det skavde så tog ut men... det var bara halv linser som kom ut! Blev lite skraj och försökte se om jag såg den andra halvan nån stans men ike. Det gjorde ont när jag blinkade och tillslut trodde jag att jag såg den så förskte nypa tag men det gick inte.

Höll på i en halv timme sen ringde jag mamma och hon kom och försökte se om hon såg men det gjorde inte hon heller.
Symsam öppnade 9 så mamma körde mig till skolan så att jag var där i tid, började halv 9. Sa till läraren att jag var tvungen att gå vid 9 och förklarade vad som hade hänt.
Hon ville att jag skulle gå till vårdcentralen som ligger över gatan direkt så jag slapp bilden på morgonen. Gick sen till synsam och hon kollade men såg ingen lins. Fick färgade droppar i ögat så det blev gult ett tag.
Det jag trodde var linsen var tydligen en svunlad jag fått i ögat för att jag nypt där.
Hon sa att det kan ligga under ögonlocket men hon såg inget. Nu är det lite bättre men fortfarande lite svullet, så idag har jag fått haft glasögon.

Sen klockan 11.10 skulle jag till tandläkaren, det gick bra, inga hål. Efter det lunch, svenska och matte sen slutade vi.

Blev ett ganska lång inlägg men det var min dag
Nu ska jag åka in till stan igen.
Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback